marketinsiders.gr

Ο χάλυβας από πράσινο υδρογόνο ή παραγόμενος από σκραπ, ενδέχεται να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από την παραγωγή αυτοκινήτων στην Ευρώπη κατά 6,9 Mt το 2030, που αντιστοιχεί σε ετήσιες εκπομπές ρύπων 3,5 εκατομμυρίων αυτοκινήτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα.

Σύμφωνα με την ανάλυση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος, ενώ η μετάβαση σε 40% “πράσινο” χάλυβα θα επιβαρύνει κατά 57 ευρώ την τιμή ενός ηλεκτρικού οχήματος το 2030, η μετάβαση σε 100% “πράσινο” χάλυβα έως το 2040, με παράλληλη ανάπτυξη ανάλογων τεχνολογιών, θα επιβαρύνει το κόστος του αυτοκινήτου με μόλις 8 ευρώ.

Ας σημειωθεί ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες σήμερα καταναλώνουν το 17% του προερχόμενου από την ΕΕ. χάλυβα. Επίσης η Ευρώπη θα μπορεί να παράγει έως και 172 Mt χάλυβα χαμηλής περιεκτικότητας σε άνθρακα ετησίως έως το 2030 με δεδομένο ότι αυτή η παραγωγή θα είναι υπεραρκετή για να καλύψει τη συνολική ζήτηση χάλυβα, που ανερχόταν σε 36 Mt το 2022. Ας επισημανθεί επίσης ότι σύμφωνα με την έρευνα μια στροφή προς πιο ελαφριά αυτοκίνητα θα μειώσει τη χρήση χάλυβα στον τομέα των αυτοκινήτων την επόμενη δεκαετία.

Το 40% του χάλυβα στα νέα αυτοκίνητα θα είναι “πράσινο” έως το 2030, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος, με αυξητική τάση στο 75% το 2035 και στο 100% το 2040. Τέλος, αξίζει επίσης να επισημανθεί ότι κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος καταναλωτής χάλυβα στον κόσμο, που σημαίνει ότι θα πρέπει να υπάρχουν επαρκή αποθέματα στην Γηραιά Ήπειρο. Εφόσον δε η επιβάρυνση στο αυτοκίνητο από αυτή την εν λόγω μετάβαση είναι μικρό αναμφίβολα θα συμβάλλει στην επίτευξη του επιζητούμενου στόχου για μηδενικές εκπομπών ρύπων μέχρι το 2050.