marketinsiders.gr

Η VF Corporation, αμερικανική πολυεθνική εταιρεία ένδυσης και υπόδησης, πουλά τη διάσημη εταιρεία streetwear, Supreme, στη γαλλοϊταλική εταιρεία κατασκευής γυαλιών EssilorLuxottica, μητρική της Ray-Ban, έναντι 1,5 δισ. δολαρίων σε μετρητά, σύμφωνα με κοινή ανακοίνωση της 17ης Ιουλίου.

Η VF, η οποία αγόρασε τη Supreme το 2020 έναντι 2,1 δισ. δολαρίων, αναζητούσε ήδη τρόπους να απαλλαγεί από εμπορικά σήματα για να αντιμετωπίσει την πτώση των κερδών και την αύξηση του χρέους. «Ενώ πάντα θα επιδιώκουμε να προσαρμόζουμε το χαρτοφυλάκιο της VF, αυτή η συναλλαγή μας δίνει μεγαλύτερη ευελιξία στον ισολογισμό», σημειώνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της VF, Μπράκεν Ντάρελ και προσθέτει: «Υποστηρίζει επίσης το συνολικό μας πρόγραμμα για την καλύτερη τοποθέτηση της εταιρείας για μακροπρόθεσμη ανάπτυξη και πιο ομαλοποιημένα επίπεδα χρέους».

Ο Ντάρελ διευκρίνισε ότι η VF βοήθησε τη Supreme να ενισχύσει την παρουσία της στις αγορές της Κίνας και της Νότιας Κορέας τα τελευταία τέσσερα χρόνια, επιτρέποντας στην εταιρεία να επιστρέψει στην «ισχυρή ανάπτυξη». Παρόλα αυτά, η μάρκα έχασε πάνω από 38 εκατομμύρια δολάρια σε επίπεδο εσόδων το 2022. Μια ανασκόπηση του στρατηγικού χαρτοφυλακίου κατέληξε στο συμπέρασμα ότι αναμφίβολα οι «περιορισμένες συνέργειες» μεταξύ της Supreme και της VF, κατέστησαν την πώληση ένα φυσικό επόμενο βήμα.

Η επικείμενη συμφωνία μπορεί να ήταν κάπως αναμενόμενη. Η EssilorLuxottica έχει παραδοσιακά επικεντρωθεί στα γυαλιά, με ένα τεράστιο χαρτοφυλάκιο 150 προϊόντων που περιλαμβάνει τις Ray-Ban, Oakley, Barberini και άλλα παρόμοια προϊόντα. Είναι η πρώτη φορά που η εταιρεία επενδύει σε μάρκα ένδυσης, αλλά είναι σίγουρη ότι «η Supreme θα της ταιριάξει απόλυτα».

«Ήταν μια απίστευτη ευκαιρία το να αποκτήσουμε μια εμβληματική μάρκα όπως η Supreme στην εταιρεία μας», ανέφεραν ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της EssilorLuxottica, Φρανσέσκο Μιλέρι, και ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος, Πολ Ντου Σάιλλαντ. «Με τη μοναδική ταυτότητα του εμπορικού αυτού σήματος, την άμεση εμπορική προσέγγιση και την εμπειρία του πελάτη, η Supreme θα έχει το δικό της χώρο στο χαρτοφυλάκιο των οίκων μας και θα συμπληρώνει επίσης το χαρτοφυλάκιο των licensed προϊόντων μας».

Η Supreme, που σήμερα διαθέτει 17 καταστήματα στις ΗΠΑ, την Ασία και την Ευρώπη, αντιμετωπίζει θετικά την εξαγορά. «Η EssilorLuxottica είναι ένας μοναδικός συνεργάτης που κατανοεί ότι είμαστε στα καλύτερά μας, καθώς παραμένουμε πιστοί στη μάρκα και συνεχίζουμε να λειτουργούμε και να αναπτυσσόμαστε όπως έχουμε κάνει τα τελευταία 30 χρόνια», σημειώνει ο ιδρυτής της Supreme, Τζέιμς Τζέμπια. «Αυτή η κίνηση μας επιτρέπει να επικεντρωθούμε στη μάρκα, τα προϊόντα μας και τους πελάτες μας, ενώ μας προετοιμάζει για μακροπρόθεσμη επιτυχία».