marketinsiders.gr

O ιταλικός οίκος μόδας Prada προχωρά στην εξαγορά της Versace, αφού διαπραγματεύτηκε έκπτωση άνω των 200 εκατομμυρίων δολαρίων, λόγω της επίδρασης του εμπορικού πολέμου των ΗΠΑ. Η Prada και η Capri Holdings, η οποία κατέχει τη Versace, αναμένεται να ανακοινώσουν συμφωνία αξίας περίπου 1,38 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ανέφεραν πηγές με άμεση γνώση των διαπραγματεύσεων στους Financial Times.

Σύμφωνα με τις πηγές των FT, με την τιμή της συναλλαγής να συζητιέται ακόμη, η συμφωνία ενδέχεται να καθυστερήσει. Ενώ αυτή τη στιγμή ο διευθύνων σύμβουλος της Capri, Τζον Άινταλ, βρίσκεται στη Μιλάνο για να ολοκληρώσει τις λεπτομέρειες με την οικογένεια Prada.

Η Capri, η οποία κατέχει επίσης τις μάρκες Jimmy Choo και Michael Kors, και η Prada Group βρίσκονται σε αποκλειστικές διαπραγματεύσεις για πάνω από έναν μήνα, με την τιμή της μετοχής της Capri να έχει καταγράψει μείωση πάνω από το ένα τρίτο. Η αρχική τιμή που ζήτησε η Capri ήταν 3 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ το μέλλον της δημιουργικής διευθύντριας της Versace, Ντονάτελα Βερσάτσε, αποτέλεσε ένα από τα κύρια σημεία τριβής των διαπραγματεύσεων.

Πριν από ένα μήνα, μάλιστα, η Ντονάτελα Βερσάτσε αποχώρησε μετά από 30 χρόνια δημιουργικής διοίκησης, αντικαθιστάμενη από τον Ντάριο Βιτάλε, διευθυντή σχεδιασμού της Miu Miu, ενός από τα σήματα της Prada Group, κίνηση που σηματοδοτούσε επικείμενη συμφωνία.

Ενδεχόμενη συμφωνία με μειωμένη τιμή θα σημαίνει ότι η Capri θα αναγκαστεί να αποδεχτεί μεγαλύτερη μείωση στην αξία της Versace, την οποία αγόρασε το 2018 από την οικογένεια Versace, με αξία 1,83 δισεκατομμύρια ευρώ. Η αξία του σήματος της Versace φαίνεται να έχει πληγεί από την πολιτική της Capri να αδειοδοτεί πολλά από τα προϊόντα της σε τρίτους, όπως η Luxottica και η Euroitalia. Οι πωλήσεις της Versace μειώθηκαν σχεδόν κατά 11% το τελευταίο τρίμηνο και η μάρκα αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή ζημία.

Η αναγέννηση της Versace αποδεικνύεται περίπλοκη. Ο Βιτάλε, ο οποίος είχε επιτυχία στην Miu Miu, μαζί με την ιδρύτρια Μιούτσια Πράντα, θα έχει την ευθύνη, καθιστώντας τη μάρκα, ελκυστικότερη για τη νέα γενιά καταναλωτών πολυτελών προϊόντων. Η Capri προτίθεται να πουλήσει τη Versace, η επιδίωξη επιταχύνθηκε πέρυσι, όταν ένα αμερικανικό δικαστήριο μπλόκαρε μια προτεινόμενη συγχώνευση αξίας 8,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων με τον αντίπαλο της Tapestry, η οποία κατέχει τις μάρκες Coach και άλλες προσιτές πολυτελείς μάρκες, λόγω ανησυχιών για τον ανταγωνισμό. Εξετάζονται επίσης, πιθανές πωλήσεις της πολυτελούς μάρκας υποδημάτων Jimmy Choo η οποία αγοράστηκε έναντι 1,35 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2017.

Παρατηρείται ότι η Capri αντιμετωπίζει προκλήσεις τόσο στα έσοδα όσο και στην κερδοφορία, από τη στιγμή που οι μάρκες του χαρτοφυλακίου της δυσκολεύονται εν μέσω της παγκόσμιας επιβράδυνσης του τομέα πολυτελών προϊόντων. Ο Michael Kors, ο οποίος αντιπροσωπεύει περίπου το 70% των εσόδων της ομάδας σημειώνει κακή απόδοση. Αναμφισβήτητα μια οριστική συμφωνία θα επιτρέψει στην Capri να επικεντρωθεί στην αναστροφή της πορείας της μάρκας, ενώ θα συμβάλλει στη μείωση του χρέους της.