marketinsiders.gr

Μια έρευνα που δημοσιεύτηκε στο βρετανικό περιοδικό Journal of Epidemiology & Community Health αναφέρει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα και τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα, ακόμα και αν έχουν μικρή ηλεκτρική αυτονομία, έχουν διπλάσιες πιθανότητες να εμπλακούν σε περιστατικά χτυπήματος πεζών σε σύγκριση με τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE).

Η ανασκόπηση των δεδομένων απέδειξε ότι αυτή η κατάσταση οφείλεται στην χαμηλή ηχητική εκπομπή των ηλεκτρικών οχημάτων σε σύγκριση με τα παραδοσιακά αυτοκίνητα που λειτουργούν με βενζίνη ή ντίζελ. Σε περιοχές με έντονο θόρυβο, είναι πολύ δυσκολότερο για τους πεζούς να αντιληφθούν την προσέγγιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου (EV), γεγονός που καθιστά τους πεζούς σχεδόν τρεις φορές πιο ευάλωτους σε ατυχήματα συγκριτικά με αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Σε δήλωση του ο Phil J. Edwards, επικεφαλής ερευνητής της μελέτης, αναφέρει: “Τα EV σίγουρα είναι το μέλλον και ένας υπέροχος τρόπος για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης”, ενώ προσθέτει ότι “πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί με τους πεζούς”.

Εκτός από τον χαμηλό θόρυβο, η αποσπασμένη προσοχή των πεζών αποτελεί επίσης πιθανό παράγοντα που συνδράμει στην αύξηση των ατυχημάτων. Κατά τη διάρκεια των μετακινήσεών τους, οι άνθρωποι συχνά είναι αφηρημένοι, εστιάζοντας στα κινητά τους τηλέφωνα, ακούν δυνατά μουσική ή γενικά αποσπώνται από το περιβάλλον τους.

Μια πιθανή λύση στο πρόβλημα είναι η δημιουργία θορύβου από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατά την κίνησή τους σε χαμηλές ταχύτητες, προκειμένου να γίνουν ευκολότερα αντιληπτά από τους άλλους χρήστες του δρόμου. Ακόμα, πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν προχωρήσει στο να αντικαθιστούν αυτόν τον θόρυβο με μουσική.