
Η DoorDash ανακοίνωσε την πρόθεσή της να εξαγοράσει τη βρετανική Deliveroo έναντι 3,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σε μια νέα προσπάθεια να επεκταθεί σε περισσότερες αγορές του εξωτερικού αγοράζοντας μικρότερους παρόχους delivery φαγητού.
Η Deliveroo αποκάλυψε ότι η DoorDash πρόσφερε μετρητά για τις μετοχές της Deliveroo προς 1,80 λίρες (2,40 δολάρια) την καθεμία, σύμφωνα με καταχώρηση στο χρηματιστήριο του Λονδίνου. Με βάση τους υπολογισμούς η εταιρεία αποτιμάται σε περίπου 3,6 δισεκατομμύρια δολάρια.
Προφανώς για την DoorDash, η απόκτηση της Deliveroo θα συνέβαλε στο να ενισχύσει τη θέση της στο εξωτερικό, στο Ηνωμένο Βασίλειο και στις αστικές περιοχές της Ευρώπης, ενώ ήδη κατέχει τα δύο τρίτα της αγοράς delivery εστιατορίων στις ΗΠΑ. Παρότι έχουν αρχίσει οι συζητήσεις, “δεν υπάρχει καμία βεβαιότητα” ότι τελικά θα επιτευχθεί συμφωνία. Οι εταιρείες έχουν συμμετάσχει σε συνομιλίες εξαγοράς στο παρελθόν. Η DoorDash έχει λάβει προθεσμία μέχρι τις 23 Μαΐου για να υποβάλει μια σταθερή προσφορά σύμφωνα με τους κανόνες του Ηνωμένου Βασιλείου, πείθοντας επιπλέον τις ρυθμιστικές αρχές ότι δεν υπάρχει επικάλυψη με την Deliveroo όσον αφορά τις αγορές λειτουργίας τους.
Δείτε επίσης: Το TikTok σχεδιάζει να δραστηριοποιηθεί στο ηλεκτρονικό εμπόριο της Ιαπωνίας
Οι εταιρείες delivery φαγητού της Ευρώπης αναπτύχθηκαν εντυπωσιακά κατά τη διάρκεια της πανδημίας και ακολούθως επλήγησαν όταν η ζήτηση για παραγγελίες σε πακέτο μειώθηκε απότομα. Η Deliveroo με έδρα το Λονδίνο και οι ανταγωνιστές της έχουν επικεντρωθεί στη μείωση του κόστους, στην έξοδο από τις αδύναμες αγορές και στον περιορισμό των επεκτάσεων. Από τότε που εισήχθη στο χρηματιστήριο του Λονδίνου τον Μάρτιο του 2021, η μετοχή της έχει υποχωρήσει κατά 62%, μετά την πρόβλεψη κερδών που ήταν πολύ χαμηλότερη από τις εκτιμήσεις των αναλυτών. Νωρίτερα η εταιρεία αποχώρησε από την αγορά του Χονγκ Κονγκ, μετά από απογοητευτικές πωλήσεις και αυξανόμενο ανταγωνισμό.
Η μετοχή της DoorDash σημείωνε άνοδο περίπου 1% στα 188,97 δολάρια στις 9:58 μ.μ. ώρα Ελλάδος στη Νέα Υόρκη. Η εταιρεία με έδρα το Σαν Φρανσίσκο, δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 30 χώρες, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, της ηπειρωτικής Ευρώπης, της Ιαπωνίας και της Αυστραλίας. Το μεγαλύτερο μέρος των υπερπόντιων αγορών βρίσκεται σε πιο αραιοκατοικημένες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Σουηδία, η Εσθονία, η Δανία και η Ισλανδία, στις οποίες εισήλθε μέσω της εξαγοράς της φινλανδικής εταιρείας διανομής φαγητού Wolt Enterprises.
Ας σημειωθεί ότι η πρόταση για τις δύο εταιρείες αποτελεί το τελευταίο παράδειγμα ενοποίησης στον κλάδο του delivery φαγητού, δεδομένου ότι η Prosus συμφώνησε τον Φεβρουάριο να αγοράσει την Just Eat Takeaway.com του Άμστερνταμ.