marketinsiders.gr

BMW

Η BMW, σύμφωνα με το Reuters, δηλώνει ότι μπορεί να επιστρέψει δυναμικά στην κινεζική αγορά, τη μεγαλύτερη αγορά της παγκοσμίως, μέσω της νέας πλήρως ηλεκτρικής σειράς BMW Neue Klasse.

Ο οικονομικός διευθυντής Βάλτερ Μέρτλ τονίζει:
«Είμαστε περισσότερο από ανταγωνιστικοί με αυτό το προϊόν. Με την αυξανόμενη διαθεσιμότητα της Neue Klasse, θα δούμε ξανά ανάπτυξη στην Κίνα».

Πτώση πωλήσεων BMW στην Κίνα το 2025

Όπως και οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, η BMW έχει υποχωρήσει σημαντικά στην Κίνα, αντιμετωπίζοντας τον σκληρό ανταγωνισμό των τοπικών εταιρειών και την ύφεση στην αγορά ακινήτων, που αποθαρρύνει τους πλούσιους Κινέζους καταναλωτές από την αγορά νέων αυτοκινήτων.
Συγκεκριμένα, το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι πωλήσεις της BMW στην Κίνα μειώθηκαν κατά 15,5%.

Το νέο SUV BMW Neue Klasse iX3

Με το βλέμμα στο μέλλον, η BMW αναμένεται να παρουσιάσει στην Κίνα έως το καλοκαίρι του 2026 το νέο SUV Neue Klasse iX3, μοντέλο-κλειδί για την ηλεκτρική στρατηγική της.
Το όχημα προβλήθηκε για πρώτη φορά πριν από τη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου IAA 2025 στο Μόναχο, με στόχο να ανταγωνιστεί την αυξανόμενη παρουσία κινεζικών ηλεκτρικών εταιρειών.

Δείτε επίσης: ΕΛΚΑΚ & Thess INTEC: μνημόνιο συνεργασίας για καινοτομία διττής χρήσης
Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα: Φθηνότερες μπαταρίες

Ο Μέρτλ σημειώνει ότι οι μπαταρίες της σειράς Neue Klasse είναι 40%–50% φθηνότερες σε σχέση με τις υπάρχουσες, παράγοντας που ενισχύει την κερδοφορία.
Από το 2026, η BMW στοχεύει σε margin parity (ισοτιμία περιθωρίου) με τα παραδοσιακά οχήματα εσωτερικής καύσης.

Οικονομικοί στόχοι και κερδοφορία

Η BMW αναμένει λειτουργικό περιθώριο κέρδους (EBIT margin) 5%–7% για το 2025, με στόχο να το αυξήσει στο 8%–10%.
Παράλληλα, με την πλήρη ανάπτυξη της σειράς Neue Klasse, η εταιρεία σκοπεύει να αποσύρει τα παλαιότερα μοντέλα έως το τέλος της δεκαετίας.

Δασμοί σε ΗΠΑ και ΕΕ: Προκλήσεις για την BMW

Οι εισαγωγικοί δασμοί στις ΗΠΑ αναμένεται να μειώσουν το περιθώριο κέρδους της BMW κατά 1,25 ποσοστιαίες μονάδες το 2025.
Από την άλλη, η Ευρωπαϊκή Ένωση προτίθεται να καταργήσει τους δασμούς στα εισαγόμενα αμερικανικά βιομηχανικά προϊόντα, με αντάλλαγμα μείωση του δασμού για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες που εξάγουν στις ΗΠΑ από 27,5% σε 15%, πιθανόν με αναδρομική ισχύ από 1η Αυγούστου 2025.

Μπορεί να σας ενδιαφέρει: Η ΑΒΑΞ αναλαμβάνει το Thess INTEC, επένδυση-ορόσημο στη Θεσσαλονίκη